sâmbătă, 1 februarie 2014

Ochiul sănătos






În continuarea articolului despre ouă, vă explic metoda mea, mai simplă și mai sănătoasă de a face ouă prăjite sau ochiuri.
Până nu de mult și eu, la fel ca multă lume prăjeam ouăle într-o ceașcă de ulei. Dar ce folos? Apoi am evitat să mai prepar ochiuri pentru că nu îmi plăcea ideea de ou îmbăiat în ulei, până am descoperit această metodă rapidă și fără ulei.
 
Aveți nevoie de:
1 ou
1/2 lingura de unt

Metodă de preparare
Într-o tigaie neaderentă topiți untul, la foc mediu, fără să devină maro.

 
După care spargeți oul, (nu-i dați voie să se împrăștie in toată tigaia)


Puneți un capac si dupa 3 minute, pentru unii poate fi gata așa

 
Sau opriți focul și mai lăsați capacul pus între 2-5minute, depinde de consistența dorită.Oul se va coace în continuare prin caldura remanentă. 
 
 
Stiați că pentru a prăji un ou avem nevoie doar de aproximativ 70 grade C? De unde și povestea cu ochiurile facute pe asfaltul încins !!
O altă modalitate, pe care sigur ați văzut-o în multe imagini este să facem ochiul într-o anumită formă de inimioară, floare, pătrat, cerc etc.
Trucul este să așezați forma în tigaia încinsă și în interiorul acesteia să puneți întâi albușul, așteptați 1 minut să se coaguleze (cu capacul pus este mai sigur).


După care așezați ușor gălbenușul fără sa îl spargeți, puneți din nou capacul si opriți focul atunci când a ajuns la consistența dorită.
Pe un sandviș cu salata verde, brânză și alte legume, poate fi startul unei zile perfecte ! Pofta bună!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu